Sunday, November 9, 2014

Aku Penat.

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته


Aku dah penat. Aku dah penat jadi seorang wanita yang lemah, yang terlalu memikir tentang orang lebih-lebih lagi bab perasaan.

Dari aku kecik sampai besar, aku selalu risau tentang perasaan orang, aku dah automatik mesti nak menjage perasaan orang biar sekalipun aku dipijak oleh orang tersebut asalkan ukhwah tu tak goyah.

Aku terlalu pentingkan ukhwah, aku terlalu pentingkan perasaan orang sampaikan aku sendiri merane.
Bende ni bukan berlaku sekali due, tapi berkali-kali tapi tak tahu kenape aku langsung tak amik iktibar.

Sekarang aku lebih dewase, dah jadi pelajar universiti. Aku tak boleh lagi lemah. Lepas dah disedarkan oleh beberape orang yang selalu ade untuk aku, aku tekad aku nak buang sikap positif aku yang dah jadi negatif tu.

Senang citer aku cakap lah kan, menjaga perasaan orang itu satu bende yang baik, tapi kalau memudaratkan diri kite sendiri, baik buang sikap tu.

Aku  sekarang dah berjaye buang walaupon kadang-kadang nak jatuh balik ke diri yang lemah tapi aku engat balik, aku tak nak lagi orang pijak kepale aku, so nak tak nak aku perlu jadi selfish.

Takpelah ape orang nak kate, yang perlu aku amik kesah sekarang ape yang Allah kate bukan ape yang orang kate.

Aku pegang satu je, sesungguhnya Allah takkan memberi sesuatu ujian itu kepade hambeNya melainkan hambeNya mampu.

Terima Kasih sudi bace entry saye ini. Da bace LIKE and COMMENT taw! ^^